Turistický kurzy

První den
V 9:00 jsme odjížděli od školy autobusem na Staré Hamry, po příjezdu nás učitelé rozdělili do pokojů, do kterých jsme se předem rozepsali. Poté nás seznámili s organizačními věcmi a dali pokyny na zbytek dne. Učitelé udělali menší kontrolu pokojů a tašek pro případ, jestli náhodou něco není zničené nebo někdo nemá nějaký alkohol. Po vybalení jsme měli takovou menší procházku, nebylo to nic náročného, ale šlo vidět, že někteří měli problém už tam. Po příchodu na chatu jsme měli volno až do večera, někteří hráli kulečník, někteří ping pong a někteří byli jenom na pokoji a nechávali si síly na další den.

Druhý den
V 08:00 ráno nás čekala vydatná snídaně, během snídaně nás učitele seznámili denním plánem a tím byla Lysá hora . V 9:30 jsme zase měli shromáždění před naší chatou, kde jsme za trest museli dělat angličáky. Důvod byl ten, že někteří přišli později, než měli, takže jsme si před výšlapem trošku ještě zacvičili a potom začalo peklo. Výšlap se začal zhoršovat a zhoršovat, prvních pár kilometrů byly už pro některé obtížné, jelikož přišel první kopec a mnoho z nás to přepálilo a zbytek výšlapu byl celkem těžký. Nečekalo nás už nic jiného než jen stoupání a stoupání a celý náš kurz se rozdělil na pár skupin. První skupina byli lidi, kteří byli v formě a táhli celý oddíl kupředu. Tím pádem museli dlouho čekat, než dojdou ostatní. Potom tam byla druhá skupina, co si šla svým tempem a nějak se snažili držet tempo, aby se nemuselo zbytečně čekat. Potom tam byla poslední skupina, na kterou se čekalo většinu času. Pro některé to nebylo moc příjemné, jelikož nechtěli, aby jim ztvrdly nohy a ztratili tempo, ale co se dá dělat . Po úspěšném a vyčerpávajícím výšlapu na Lysou horu jsme si dopřáli vynikající a teplý oběd. Za chvíli nás učitele svolali na vrchol Lysé hory na společnou fotku a konečně jsme se vydali směrem dolů k chatě. No musím říct , že horší cestu dolů z hor jsem nikdy nezažil. Jelikož jsme šli stejnou cestou dolů, která byla z ostrých a klouzavých kamenů, které nebyly vůbec příjemné a už po pár kilometrech směrem k chatě jsme cítili, že cesta dolů bude horší než cesta nahoru. Po dlouhém a únavném výšlapu jsme skočili do sprch, kde jsme zjistili, že neteče teplá voda, tak jsme se hecli a trošku jsme se aspoň probrali, ale moc to nebylo k užitku, mnoho lidí z výletu ulehlo do postele a spalo až do večeře. Nechápu, jak to někteří dokázali, ale byli schopní ještě hrát kulečník. Po večeři šlo mnoho lidí na pokoj a šlo se spát.

Třetí den
Ráno bylo úplně stejné jako den předtím. Snídaně byla v 8 ráno a ten, kdo přišel první, tak se pořádně najedl. Po snídani jsme se šli podívat na přehradu, nebylo to daleko, ale zase někteří to zvládali bez problémů, ale někteří se za námi táhli jak ocas. No ale potom přišlo to horší. Po příchodu na chatu nás čekala společenská hra , ta hra spočívala v tom, že jsme se rozdělili do 4 skupin po několika lidech a naším úkolem bylo vyběhnout po sjezdovce za učitelem, který nám položil otázku, na kterou jsme museli odpovědět dobře, pokud jsme odpověděli špatně, museli jsme se poradit s teamem a vyběhnout kopec zase znovu. Celkově bylo 90 otázek, některé byly lehké, některé až moc primitivní, ale našli se lidé, co v momentě nevěděli. Po hře jsme měli Quiz a ten, kdo měl nejvíce správných odpovědí, si mohl dát pivo, samozřejmě jen ten, kdo měl již nad 18 let. Večer nás ale čekala super odměna ve stylu teplý vodní sud, kde jsme se mohli večer pořádně vyhřát a trošku relaxovat. Zbytek večera někteří hráli ping pong, někteří hráli kulečník a někteří jen tak seděli a odpočívali.

Čtvrtý den
Čtvrtek byl poslední den nějaké túry, šli jsme se podívat na Bílý kříž. Cesta byla celkem dlouhá a náročná, ale nebylo to horší než Lysá hora. Po vystoupání jsme očekávali, že si dáme nějaký dobrý oběd a půjdeme zpátky dolů, jenže místo s občerstvením bylo zavřené a tak jsme museli čekat na poslední skupinu, než dojde a pak jsme mohli jít zpátky dolů. Mnoho z nás bylo hladových a promrzlých, jelikož tam foukal studený vítr a mnoho z nás bylo propoceno skrz na skrz. Po příchodu zpátky na chatu jako obvykle nebyla teplá voda, tak jsme si zase dali osvěžující studenou sprchu, po které jsme zalezli pod peřiny a odpočívali. Potom nás učitelé zavolali na jeden bojový úkol - přinést dřevo na večerní opékání buřtů . Tak jsme se rozběhli do lesů a nasbírali jsme tolik dřeva, že bychom mohli hořet celou noc. A jak se blížil večer, tak každý dělal něco jiného, jako obvykle někteří šli do sauny, někteří hráli kulečník a někteří byli na baru a dali si dobrou pizzu.

Pátý den
Poslední den hnedka z rána jsme u snídaně dostali instrukce, kdy a kde bude sraz a v kolik se odjíždí. Každý se rozešel do pokojů a začalo balení, po úspěšné kontrole pokojů a shromáždění před chatou nás už čekal autobus, do kterého jsme naskákali a vyrazili domů.